مرجع مقالات رسمي عطر مرجع مقالات رسمي عطر .

مرجع مقالات رسمي عطر

عطرهاي شيميايي


عطرهاي شيمياييعطرهاي تصنعي و مصنوعي و يا اين كه شيميايي عطرهايي مي باشند كه به وسيله دانش شيمي و با تغيير تحول در يك يا اين كه يك‌سري ماده شيميايي بدست مي آيد. عطرهاي شيميايي عموماً دوام و ماندگاري بيشتري نسبت به عطرهاي طبيعي دارا‌هستند؛ زيرا در بافت ملكولي آن‌ها از گونه هاي و اقسام مواد شيميايي مصرف شده كه منجر دوام زياد آن‌ها ميگردد.


عطرهاي شيميايي به طور‌هاي مختلفي وجود دارا‌هستند. يك جور از اين عطرها با مرتبه خلوص بالا و به طور مايع در قوطي‌هايي با وزن‌هاي متعدد و از فرآورده آلومينيوم و با اسم‌هاي بسيار متنوع (چيزي نزديك به بيشتراز قريه هزار اسم متعدد) ايجاد گرديده و به بازار عرضه مي شوند. اين قبيل عطرها را در صنعت هاي متفاوت آرايشي و بهداشتي، كرم‌سازي و صابون خانگي ‌سازي به فعاليت مي برند. افزون بر آن به طور خالص و براي خوشبو كردن بدن و تن نيز استفاده ميشود. جور ديگر عطرهاي مايع به اسم همگاني «ادكلن» و با تنوع بيشتراز يكسري هزار اسم مختلف تجاري در بازار موجود است كه به عبارتي عطرهاي خالص مايع كه ذكر آن شد به بيشتر لاكي منحصر و ماده حافظ ويژه در شيشه‌ها و قوطي‌هاي متعدد ايجاد و عرضه ميگردد. ادكلن‌ها عموماً دوام كمتري نسبت به عطرها دارا هستند و در شيشه‌هاي اسپري‌دار ارائه ميگردند تا به كارگيري از آن ها ريلكس‌خيس باشد.

 عطر زنانه خوشبو
گروهي ديگر از همين گونه از عطرها، اسپري‌هاي خوشبوكننده تن و هوا هستند كه در گونه هاي و گونه هاي بسيار متعددي در بازار وجود دارا‌هستند و محتويات آنان به عبارتي تركيبات ادكلن‌هاست؛ به بيشتر گازي ويژه كه در كپسول‌هاي فلزي يگانه مراقبت ميگردند. مثل ادكلن‌ها دارنده يك افشانه ميباشد كه با فشار گاز درون كپسول به خارج هدايت گرديده و با فشار زياد اسپري مي شوند.
جمهوري اسلامي ايران دارنده تمدني سابق بوده و از ديرباز مهد علم و صنعت بوده ميباشد. سوابق گلاب‌گيري در كشور‌ايران به بيش تر از ۲۵۰۰ سال ميرسد و از پاراگراف كشورهايي ميباشد كه او‌لين گلاب‌گيرهاي عالم در آنجا ايجاد شده است.


بو در ميان ايرانيانايرانيان از روزگار بسيار به دور شيوه تقطير را نوآوري نموده بودند و ساليان از آن سود‌مند بوده‌اند. تهيه و تنظيم مواد معطر و آب مقطر گياهان دارويي در جمهوري اسلامي ايران پيشين از حمله مغولان به نقط ي اوج خويش رسيد بطوريكه همگي ساله مقدار متنابهي گلاب، عرق نسترن، ‌گل رنگ زرد، ‌نعناع، ‌رازيانه و غيره از روش دريا به شمال آفريقا و اروپا و بوسيله شتر به هندوستان و چين صادر مي‌شده‌است. علاوه بر اين با به كارگيري از گياهان دارويي، داروهاي متعددي بصورت كم آب و يا اين كه بصورت عصاره‌هاي تغليظ گرديده تهيه و تنظيم و صادر مي‌شده ميباشد. راءس اصلي گل و گياهان معطر در عجم و ميمند از آوازه خاصي برخوردار بوده ميباشد.
حمله مغولان همدم با نيستي تمامي چيز، اين صنعت را نيز در گير مخمصه نمود بطوريكه از آن مورخ تا به امروز اين صنعت اشاعه پيشين خويش را نيافته ميباشد. رايحه كشور ايران بعلت اوضاع مناسب آب و هوايي از مرغوبيت خاصي برخوردار‌است البته بعلت اينكه به مقدار معدود ايجاد گرديده و طولاني تر در درون ميهن مصرف مي‌گرديده از آوازه جهاني برخوردار وجود ندارد. گل محمدي، نسترن معطر و بقيه گياهان اين خانواده ساكن كشور ايران بوده و از اين حوزه‌ به بقيه نقاط عالم برده شده‌است. هنر تقطير گل سرخ نيز حدود پانصد سال ميباشد كه از كشور ايران به اروپا برده گرديده، روشي كه با به كار گيري از آن محمدبن زكرياي رازي به ايجاد و كشف الكل چيره شويد و آنرا از روش تخمير و تقطير انگور بدست آورد.


برچسب: عطر زنانه خوشبو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۷:۳۷ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :