مرجع مقالات رسمي عطر مرجع مقالات رسمي عطر .

مرجع مقالات رسمي عطر

رايحه چه مي‌باشد

رايحه چه مي‌باشد (نتيجه پژوهش ها شخصي) تحقيقات اينجانب در فضاي مجازي كه زياد براي خودم نيز ديدني بود نشان مي‌داد كه يك عدد از طبيعي‌ترين و مرغوب‌ترين عطرهاي طبيعي دنيا، عطري است بنام مشك خُتن كه از ناف آهوي چيني به نام “آهوي خُتن” بدست مي‌آيد . اين آهو در دشت خُتن در چين زندگي مي كند . 

عطر زنانه خوشبو
مُشك ماده خوشبويي هست كه معمولاً از نافه متاع نر آهوي ختن گرفته مي‌گردد . كيسه‌اي در تحت شكم اين آهو وجود داراست كه در آن ماده‌اي لزج و شكلاتي رنگ وجود دارااست كه در فصل فصل بهار آهو آن را در اثر خارش به سنگ مي كشد . اين ماده آن‌گاه خشك شده و در اثر تماس با محفظه گوشه و كنار ميفتد . بهترين دسته مُشك از آهوان چينييا تبتي ميباشد . با اين درحال حاضر اين مشك در نپال و روسيه نيز تنظيم مي‌شود . گفته مي شود براي تصاحب كردن مشك از نافه آهو، اين حيوان را مي كشند . به همين برهان امروزه از مشك شيميايي در عطر استفاده مي‌شود (برگرفته از ويكي‌پديا) . 

آهوي ختن 

مشك ختن دوست دارم در موضوع مُشك و طريق ايجاد آن بدانم . 
عطرهاي شيميايي عطرهاي تصنعي و مصنوعي و يا اين كه شيميايي عطرهايي مي باشند كه بوسيله دانش شيمي و با تغيير و دگرگون سازي در يك يا چند ماده شيميايي بدست مي آيد . عطرهاي شيميايي عموماً استمرار و ماندگاري بيشتري نسبت به عطرهاي طبيعي دارند؛ زيرا در بافت ملكولي آن‌ها از گونه هاي و اقسام مواد شيميايي استفاده گرديده كه باعث دوام بسيار آنها ميشود . 

عطرهاي شيميايي به صورت‌هاي مختلفي وجود دارند . يك نوع از اين عطرها با رتبه خلوص بالا و به فيس مايع در قوطي‌هايي با وزن‌هاي مختلف و از محصول آلومينيوم و با نام‌هاي فراوان متنوع (چيزي در حدود بيش از قريه هزار نام مختلف) ساخت شده و به بازار عرضه مي گردند . اين قبيل عطرها را در صنايع گوناگون آرايشي و بهداشتي، كرم‌سازي و صابون‌سازي به فعاليت مي برند . علاوه بر آن به فيس خالص و براي خوشبو كردن تن و تن هم استفاده ميشود . دسته ديگر عطرهاي مايع به نام همگاني «ادكلن» و با تنوع بيش از تعدادي هزار نام گوناگون تجاري در بازار وجود دارااست كه به عبارتي عطرهاي خالص مايع كه ذكر آن شد به طولاني تر لاكي منحصر به فرد و ماده محافظ ويژه در شيشه‌ها و قوطي‌هاي مختلف توليد و عرضه مي‌شود . ادكلن‌ها عموماً تداوم كمتري نسبت به عطرها دارا‌هستند و در شيشه‌هاي اسپري‌دار ارائه ميشوند تا به كار گيري از آن ها راحت‌تر باشد . 
گروهي ديگر از همين نوع از عطرها، اسپري‌هاي خوشبوكننده بدن و هوا ميباشند كه در اشكال و گونه هاي بسيار متعددي در بازار وجود دارا‌هستند و محتويات آن ها همان تركيبات ادكلن‌هاست؛ به طولاني تر گازي ويژه كه در كپسول‌هاي فلزي خاص حفظ ميگردند . مانند ادكلن‌ها داراي يك افشانه هست كه با فشار گاز باطن كپسول به بيرون هدايت شده و با فشار دوچندان اسپري مي شوند . 
ميهن جمهوري اسلامي ايران دارنده تمدني قديمي بوده و از قديم مهد علم و صنعت بوده ميباشد . سوابق گلاب‌گيري در ايران به بيش از ۲۵۰۰ سال مي رسد و از جمله كشورهايي مي باشد كه او‌لين گلاب‌گيرهاي جهان در آنجا ساخته گرديده مي باشد . 


برچسب: عطر زنانه خوشبو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۳۹ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :