مرجع مقالات رسمي عطر مرجع مقالات رسمي عطر .

مرجع مقالات رسمي عطر

عطرهاي تجاري

عطر زنانه خوشبو


فرمول ظريف عطرهاي تجاري سري نگه داشته مي شوند. حتي در‌حالتي كه آن‌ها‌را منتشر نمايند، آنچنان عطر آن‌ها زير تأثير مواد و بوهاي پيچيده‌اي مي باشند كه ياري متعددي براي تشخيص و تعريف آن بو مختص نمي كنند. با اين هم اكنون، يك شخص كارشناس در بو ميتواند به نحوه ماهرانه‌اي به اجزاء و موادسازنده توليد كننده آن پي غالب شود.
عملي‌ترين شيوه براي تعريف يك بو اعتنا به موادسازنده آن بو و يا اين كه " خانواده" اي ميباشد كه به آن وابستگي دارااست، تمام آن عطر‌هايي كه حس كلي از يك رايحه را از استارت به كار گيري از آن تا پاياني لحظه‌اي كه اثر آن باقيمانده، مي‌سازد.
 
 


 
 
نُت‌هاي بوبو نيز در تشابه با نت‌هاي موسيقي به داشتن سه تيم از نت‌هاي متعدد تعريف مي گردد كه يك عطر هماهنگ را بوجود مي آورند. اين نت‌ها به مرور عصر آشكار ميگردند، اولي بويي كه از رايحه به مشام ميرسد مرتبط با نت بالايي است. در‌پي آن نت مياني شم ميگردد و در پاياني مرحله نت شالوده) خويش را بتدريج آشكار ميكند. اين نتها با اعتنا و با اعتنا بي نقص به فرآيند تبخير رايحه به وجود مي آيند.
نت بالايي:بويي ميباشد كه به محض به كار گيري از يك بو به مشام مي رسد. نت‌هاي بالايي دربرگيرنده ملكولهاي كوچك و سبكي مي باشند كه به‌سرعت تبخير ميگردند. آن‌ها در تكوين شم اول يك شخص نسبت به آن بو نقش مهمي ايفا كرده و در فيض در فروش آن رايحه بسيار حياتي مي باشند.
نت مياني:بويي ميباشد كه صحيح وقتي كه نت بالايي در درحال حاضر محو شدن است خويش را نشان ميدهد. تركيبات نت مياني قلب يا اين كه بدنه اصلي يك رايحه را تشكيل ميدهند و تحت عنوان يك پوشش براي عدم شم بوي نامطبوع نخستين نت شالوده كار مي كنند. اين بوي نا مطلوب ابتدايي در نت‌هاي اساس با سپري شد دوره مطبوع و دل‌انگيز ميشوند.
نت شالوده:هنگام محو شدن بوي نت مياني، نت شالوده آغاز به آشكار شدن ميكند. نت‌هاي شالوده و مياني يك رايحه با يكديگر مبنا بو را تشكيل ميدهند. نت‌هاي شالوده عمق و استحكام هر رايحه را به وجود مياورند. تركيبات اين تيم از بوها بي نياز و عميق بوده و معمولاً تا 30 دقيقه پس از به كارگيري به مشام نميرسند.
بو‌هاي نت‌هاي بالايي و مياني ذيل تأثير بو نت مبنا قرار ميگيرند، بعلاوه بو نت شالوده نيز توسط مواد مستعمل در نت مياني تغيير تحول مينمايد. سازندگان عطرها معمولاً نت‌هاي عطرها را منتشر كرده و به صورت معمول آنها‌را بصورت هرم بو‌ها با لغت ها نمايشي و انتزاعي به اكران ميگذارند.
خانواده‌هاي بوياييتيم‌هاي متعدد عطرها را مانند هر طبقه‌بندي ديگري نمي‌اقتدار بطور بدون نقص در طبقات منقطع قرار بخشيد، هر عطر‌اي طيف‌هايي از ساير مجموعه‌هاي بويايي دارااست. حتي عطرهايي كه تحت عنوان تك گل ارائه مي گردند، هرچند بطور خيلي دقيق ته بوها و آثاري از خانواده‌هاي ديگر در خويش داراست. عطر‌اي كه به طور كاملً بشود آنرا به يك خانواده بويايي يگانه منسوب كرد به‌تدريج پيدا ميشود چرا‌كه مشروط به اينست كه مواد تشكيل دهنده آن تنها از يك مواد آروماتيك يگانه تشكيل شود.
 


 


 
 
اكثر اوقات كل طيف ميوه‌هاي هسپريدي (Hesperidia) در عطرسازي با مركبات تعريف و تمجيد مي گردد كه به اسم هسپريدوس(Hesperides)، حوري هاي اساطير يونان اسم‌گذاري شده‌است. اين ميوه ها و مواد ناپخته با بوي مركبات (به ويژه گل پادشاه پسند و سنبل هندي) در كنار رزين از سابق ترين مواد تشكيل دهنده بو مي باشند. انواع جديدتر مانند پامِلو، گريپ فروت، يوزو و هاساكو(پرتقال ژاپني) ، تحولات نسبتا تازه در حوزه استخراج رايحه ميباشند.

در اكثر اوقات موردها براي محافظت تازگي ذاتي آنان، اسانس مركبات آبگيري و يا اين كه آبگيري سرد مي‌گردد. در‌اين در ميان بو نارنج يك استثناست، چون از تقطير بخار شاخه ها و برگ‌هاي درخت نارنج بدست مي‌آيد.

مركبات موجب تازگي و فرح بخشي بو ها مي‌شوند و بدليل داشتن نت هاي آغازي مشام را مي‌نوازند و با ايجاد بو ي لطيف و با تازگي خويش براي آهسته كردن ذهن و توليد احساس دلپذير و خوش‌بينانه مفيدند. به ويژه ترنج بخش طلاق ناپذير فرمول توليد ادوكلون‌هاي كلاسيك ميباشد. مركبات يار كهن نت هاي حاذق گلي و رزيني در عطر‌هاي شرقي ست و همينطور هم پا خير و خوبي براي نت‌هاي ميوه‌اي ديگر بوده،با بوي ترش خويش از شيريني آنان ميكاهد.


برچسب: عطر زنانه خوشبو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۷:۳۲ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :