مرجع مقالات رسمي عطر مرجع مقالات رسمي عطر .

مرجع مقالات رسمي عطر

دانستني هايي در رابطه رايحه و ادكلن


دانستني هايي در رابطه رايحه و ادكلنبو, بايد بدور از حرارت يا سرماي بيش از حد نگهداري بشود. درضمن, در شيشه بو بايد محكم بسته شود تا از بخار شدن آن جلوگيري گردد. از قرار دادن بو براي بازه طولاني در قبال تابش روشنايي خورشيد نيز جلوگيري بشود.عجم: در قرن 18 با توليد ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت رايحه سازي به وقوع پيوست. ادكلن كه در آن زمانه تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو مورد ها به كار گيري فراواني داشت.

عطر زنانه خوشبو
قرون پيش از اين، بو تحت عنوان ماده اي براي خوشبو كردن محيط در مراسم مذهبي مصريان سوزانده مي شد. در آن روزگار استعمال از اين مواد خوشبو صرفا به آيين ها و تشريفات مذهبي اختصاص داشتند ولي به تدريج از اين مواد براي ساختن پماد جهت تسكين و معالجه آسيب هاي پوستي نيز به كارگيري شد.
در زمان قرن هفدهم، به كار گيري از بوي خوش و بو كاملا در بين مردم رايج شد. دستكش هاي معطر در فرانسه به بازار آمد و در سال 1656 بود كه اولين صنف سازندگان بو تاسيس شد.
به كارگيري از بو در كشور فرانسه بيش از ساير نقاط عالم تخت گاز افزايش پيدا كرد.
در قرن 18 با ايجاد ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت بو سازي به وقوع پيوست. ادكلن كه در آن زمانه تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو مورد ها به كارگيري فراواني داشت، از آنجمله مي اقتدار به به كار گيري از آن براي خوشبو كردن آب گرمابه ، خوشبو كردن نوشيدني ها و شكر، بعنوان شستشو دهنده و خوشبو كننده دهن، جزئي از مواد توليد كننده پمادها و ... اشاره كرد.
براي اولين توشه در قرن هجدهم، در فرانسه رايحه به شكل مايعي داخل بطري هاي شيشه اي تزييني به بازار آمد و شيشه هاي رايحه كم كم بين مردم محبوبيت پيدا كردند.
در قرن نوزدهم، انقلاب فرانسه ناخواسته منجر شد تا پر نمك و شوق واشتياق مردم اين كشور براي به كار گيري از رايحه كم شود. ولي بعداز سپري شد يك سري سال مردم مجددآ نترسي پيدا كردند كه ميل شديدشان را براي استعمال از كالاهاي لوكس، از پاراگراف بو ابراز كنند.
از آن دوران تا كنون بوهاي جديد در شيشه هاي منحصربه‌فرد بو با طرح ها و بسته بندي هاي متنوع به بازار عرضه مي شود.
كار با رايحه يك رشته قديمي هست كه نياز مطلقا لطيف و مهارت خاصي دارااست. يوناني ها و رومي ها نوشيدني هاي خويش را با رز و بنفشه معطر مي كردند. ولي در هر درحال حاضر تقطير سيستماتيك عطرها در قرن ها وسطي به وسيله محققان مسلمان فيس گرفت. تاجرهاي ونيزي ادويه جات و عطرهاي عده آوري گرديده از كاروان هاي آسيايي را به وسيله كشتي ها و وسايل حمل و نقل آن روزگار در سرتاسر اروپا پخش مي كردند.


برچسب: عطر زنانه خوشبو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۸:۲۷ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :