مرجع مقالات رسمي عطر مرجع مقالات رسمي عطر .

مرجع مقالات رسمي عطر

ماده اي براي خوشبو كردن محيط

قرن ها پيش از اين، رايحه به عنوان ماده اي براي خوشبو كردن محيط در مراسم مذهبي مصريان سوزانده مي شد . در آن برهه زماني به كار گيري از اين مواد خوشبو فقط به دين ها و تشريفات مذهبي اختصاص داشتند ولي به تدريج از اين مواد براي ساختن پماد جهت تسكين و درمان جراحت هاي پوستي هم به كار گيري شد . 

عطر زنانه خوشبو



در طول قرن هفدهم، استعمال از بوي خوش و بو تماما در ميان مردمان همگاني شد . دستكش هاي معطر در فرانسه به بازار آمد و در سال ۱۶۵۶ بود كه اولين صنف سازندگان بو تاسيس شد . به كارگيري از بو در مرز و بوم فرانسه بيش از ساير نقاط جهان به سرعت افزايش پيدا كرد . در قرن ۱۸ با ساخت ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت رايحه سازي به وقوع ضميمه . ادكلن كه در آن زمان تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو موارد به كار گيري فراواني داشت، از آنجمله مي بضاعت به به كار گيري از آن براي خوشبو كردن آب گرمابه ، خوشبو كردن نوشيدني ها و شكر، بعنوان شستشو دهنده و خوشبو كننده دهان، جزئي از مواد آفريننده پمادها و … اشاره كرد . براي اولين بار در قرن هجدهم، در فرانسه عطر به فيس مايعي باطن بطري هاي شيشه اي دكوري به بازار آمد و شيشه هاي عطر قليل ناچيز بين مردمان محبوبيت پيدا كردند . در قرن نوزدهم، انقلاب فرانسه تحميلي باعث شد تا شادي و شوق و اشتياق مردم اين مرزو بوم براي استفاده از رايحه ناچيز شود . اما آن گاه از گذر كرد چندين سال مردم مجددآ جثارت پيدا كردند كه ميل شديدشان را براي استعمال از كالاهاي لوكس، از گزاره رايحه ابراز نمايند . از آن دوران تا كنون بوهاي جديد در شيشه هاي منحصر به فرد عطر با طرح ها و بسته بندي هاي متنوع به بازار عرضه مي شود .

عطر زنانه خوشبو

 

 ● نكاتي در رابطه با عطر و به كار گيري از آن فرق في مابين عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادو كلن در چيست؟ فرق اين توليدها فقط در مقدار غلظت عصاره روغني آفريننده بوهاي مختلف است . بديهي هست هر قدر غلظت عصاره روغني در يك عطر بيشتر باشد، ماندگاري اش عمده خواهد بود . غليظ ترين عصاره، رايحه يا اين كه perfume اسم دارااست با غلظتي ميان ۴۰-۱۵% خالصترين و ماندگارترين بوهاست و در عين هم اكنون گرانترين دسته بو هست . ● و آن گاه از آن به ترتيب، Eau de Perfume با غلظتي در حدود ۱۵-۷% همگاني ترين گونه بو مي‌باشد كه ماندگاري مناسبي دارااست و به گراني بو هم نمي‌باشد . ادو توالت (Eau de Toilette) در حدود ۶-۱% غلظت داشته بوي ملايمي داراست كه ماندگاري متعددي نيز ندارد و براي تميديد بوي آن مي بايست يكسري بار در ارتفاع روز از آن استفاده شود . و آخر از همگي ادوكلن (Eau de Cologne) مي باشد كه در واقع همان ادو توالت (Eau de Toilette) است، بويي ملايم دارد و ماندگاري اش نيز به عبارتي اندازه مي‌باشد . در After Shave هاي منحصربه‌فرد آقايان كمترين ميزان عصاره روغني بكار مي رود به همين برهان استمرار بويش از بقيه ناچيز تر مي باشد . ● چرا برخي از بوها نسبت به ساير ماندگاري بيشتري دارند؟ افرادي كه پوستي چرب دارند معمولا بوي عطرشان نسبت به كساني كه پوست خشك دارند، ماندگاري بيشتري دارد . زيرا پوست چرب به طور ارگانيك مرطوب هست و رطوبت باعث حفظ و ماندگاري بوي عطر مي شود . ● چه كنيم تا بوي عطرمان عمده بماند؟ همانطور كه گفته شد ماندگاري بوي بو بسته به خشك يا چرب بودن پوست، اش در اشخاص متفاوت گوناگون مي باشد . در چهره قابليت در طول روز، رايحه خود را تجديد فرمائيد . متخصصان توليد محصول ها بهداشتي سفارش مي نمايند كه بو را به پشت گوش ها و گردن خويش بزنيد و مقدار مقداري را هم بر روي پوست بدنتان استفاده نماييد . با اين فعاليت بوي عطر شما پخش مي شود و سريع از در بين نمي رود . يك اسپري كوچك روي موها سبب مي شود بوي رايحه شما در تمام روز باقي بماند . ● چرا همگي عطرها الكل دارند؟ چون الكل سبب ساز مي شود بو روي پوستتان نمانده و از پوست شما متصاعد شود . فارغ از وجود الكل در عطر، شما تنها كسي خواهيد بود كه متوجه مي شويد رايحه زده ايد . ● فرق ميان لوسيون و ژل After Shave چيست؟ لوسيون After Shave پوست را مي سوزاند و به بسته شدن منافذ پوست سپس از اصلاح صورت امداد مي كند ولي ژل After Shave فقط خنك كننده و التيام دهنده پوست صورت مي باشد


برچسب: عطر زنانه خوشبو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۵۲:۱۱ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :