مرجع مقالات رسمي عطر مرجع مقالات رسمي عطر .

مرجع مقالات رسمي عطر

نكاتي در ارتباط با عطر و استفاده از آن

فرق بين عطر، ادو پرفوم، ادو دستشويي و ادو كلن در چيست؟ فرق اين محصول ها تنها در ميزان غلظت عصاره روغني توليد كننده بوهاي مختلف ميباشد . بديهي مي‌باشد هر قدر غلظت عصاره روغني در يك بو بيشتر باشد، ماندگاري اش بيشتر خواهد بود . عطر زنانه خوشبو
غليظ ترين عصاره، رايحه يا perfume اسم داراست با غلظتي بين 40-15% خالصترين و ماندگارترين بوهاست و در عين هم اكنون گرانترين نوع عطر است . 
و سپس از آن به ترتيب، Eau de Perfume با غلظتي در حدود 15-7% رايج ترين جور عطر مي‌باشد كه ماندگاري مناسبي داراست و به گراني عطر نيز نيست . ادو دستشويي (Eau de Toilette) در حدود 6-1% غلظت داشته بوي ملايمي دارد كه ماندگاري زيادي نيز ندارد و براي تمديد بوي آن بايد چندين بار در طول روز از آن استعمال شود . 
و آخر از تمامي ادوكلن (Eau de Cologne) مي باشد كه در واقع همان ادو دستشويي (Eau de Toilette) است، بويي ملايم دارااست و ماندگاري اش نيز به عبارتي ميزان مي باشد . 
در After Shave هاي اختصاصي آقايان كمترين مقدار عصاره روغني بكار مي رود به همين دليل استمرار بويش از بقيه كم خيس است . 
چرا بعضي از بوها نسبت به بقيه ماندگاري بيشتري دارند؟ اشخاصي كه پوستي چرب دارا هستند معمولا بوي عطرشان نسبت به افرادي كه پوست خشك دارند، ماندگاري بيشتري دارد . زيرا پوست چرب به طور طبيعي مرطوب مي‌باشد و رطوبت باعث نگهداري و ماندگاري بوي رايحه مي شود . 
چه كنيم تا بوي عطرمان بيشتر بماند؟ همان طور كه گفته شد ماندگاري بوي بو بسته به خشك يا چرب بودن پوست، اش در افراد مختلف گوناگون مي‌باشد . در چهره امكان در ارتفاع روز، بو خويش را تجديد كنيد . 
متخصصين توليد توليد ها بهداشتي توصيه مي كنند كه بو را به پشت گوش ها و گردن خويش بزنيد و ميزان كمي را هم بر روي پوست بدنتان به كارگيري كنيد . با اين كار بوي بو شما پخش مي شود و سريع از بين نمي رود . يك اسپري كوچك روي موها سبب ساز مي شود بوي رايحه شما در تمام روز باقي بماند . 
چرا كليه عطرها الكل دارند؟ زيرا الكل باعث مي شود عطر روي پوستتان نمانده و از پوست شما متصاعد شود . فارغ از وجود الكل در عطر، شما تنها كسي خواهيد بود كه متوجه مي شويد عطر زده ايد . 
فرق بين لوسيون و ژل After Shave چيست؟ لوسيون After Shave پوست را مي سوزاند و به بسته شدن منافذ پوست بعد از آن از اصلاح رخ كمك مي كند البته ژل After Shave فقط خنك كننده و تسكين دهنده پوست چهره مي باشد . 
چه كنيم كه عطرمان ديرتر فاسد شود ؟ شيشه رايحه را در محل خشك، خنك و به دور از پنجره و نور خورشيد نگه داريد؛ زيرا نوروروشنايي خورشيد باعث بروز اختلالاتي در مواد تشكيل دهنده بو شده و آن را از بين مي برد . به طور كلي براي اينكه شيشه بو عمر بيشتري داشته باشد، پيشنهاد مي شود آن را هميشه درون جعبه اش نگه داريد . 
چرا بوي يك نوع بو در افراد متفاوت متفاوت مي باشد؟ تركيب شيميايي بدن, رژيم غذايي و سن افراد بر عطري كه به پوست زده مي شود تاثير مي گذارد . در ضمن, بو داراي بسياري از روغن هاي اسانس دار مي باشد . برخي از روغن هاي اسانس دار تاثير متفاوتي بر روي پوست اشخاص مي گذارد و احتمال دارااست كه برخي از آن‌ها جذب پوست بشود . همين مساله سبب مي شود تا بويي از پوست متصاعد شود و در نتيجه بوي بو نيز متفاوت شود . 
عطر را به چه شكل به كارگيري مي كنند؟ در كمال تعجب مشاهده مي كنيم كه بسياري از خانمها نمي دانند كه بو را به كجاي پوست خودشان بزنند . عطر بايد به نقاطي كه داراي نبض هست زده بشود . در حقيقت, نقاط داراي نبض, نقاطي هستند كه فاصله رگها از سطح پوست به كمترين حد خويش مي برسد و در همين نقاط, رگهاي خوني حرارت بيشتري از خودشان مي دهند كه به چهره يك پمپ كوچك بو كار مي كند و بوي بو نيز خوبتر متصاعد مي شود . نقاط داراي نبض عبارت مي باشد از : مچ دست, پشت گوش, پشت زانوي پا و پشت آرنج دست نصيب پائين گلو . در ضمن براي اينكه بوي عطر تداوم بيشتري داشته باشد, روي مچ هاي پا نيز زده مي شود كه جريان متصاعد شدن بو را از پائين به بالا امكان پذير مي سازد . 


برچسب: عطر زنانه خوشبو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۷:۲۹ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :